wtorek, 22 stycznia 2013

Scenariusz IV- Edukacyjne zastosowanie komputerów


Temat 4- Kreatywne korzystanie z mediów
Czas realizacji- 5 godzin

CEL- Uczestnik potrafi korzystać z mediów w kreatywny sposób.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1)
Tworzenie mediów
• uczestnik potrafi samodzielnie przygotować zestaw fotografii, scen filmowych, rysunków, nagrań, elementów graficznych na wybrany temat
• umie łączyć ze sobą zgromadzone treści i stwarzać z nich proste narracje na wybrany temat
• umie przygotować narracje złożoną w grupie z różnorodnych mediów na wybrany temat
• potrafi planować działania zespołu on-line w edytorze rozszerzonych mediów, wymieniać się informacjami na temat przygotowań i planowanie projektu na blogu lub w grupie w serwisie społecznościowym
• umie współtworzyć w grupie proste projekty :teksty, prezentacje multimedialne przy użyciu narzędzi umożliwiających sieciową współpracę

2) Nauka przetwarzania zebranych informacji.
•potrafi przetwarzać kolekcje treści medialnych złożone ze zdjęć, grafiki, filmów, wideo i dźwięku
•potrafi tworzyć w grupie proste cyfrowe narracje, filmy, hipermedialne projekty oparte na zmodyfikowanych przez uczestników grupy teściach lub znalezionych i przetworzonych materiałach
•umie samodzielnie digitalizować treści analogowe

3) Prezentowanie treści.
• umie obsługiwać narzędzia do synchronicznego prezentowanie treści
• umie obsługiwać narzędzia do asynchronicznego prezentowanie treści
• umie obsługiwać narzędzia prowadzenie zbiorowej komunikacji on-line z wykorzystaniem dźwięku i wideo
• umie prezentować treści na blogu, publikować za pomocą narzędzi do kolektywnego tworzenia treści
• wie, jakie są podstawy pracy dziennikarskiej w internecie
• potrafi publikować treści na temat życia w społeczności lokalnej
• potrafi tworzyć proste archiwa cyfrowe złożone ze zdigitalizowanych materiałów

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1)
Wprowadzenie. Wyjaśnienie jak można kreatywnie korzystać z mediów w prosty sposób.

2)
Samodzielne przygotowanie przez uczestników zestawów fotografii, scen filmowych, rysunków znalezionych w internecie na wybrany przez nich temat lecz związany z ich kierunkiem studiowania.

3)
Pokaz krótkiego filmu na temat narracji cyfrowych. Podanie przez prowadzącego odpowiednich programów. Zapoznanie się z nimi przez uczestników. Każdy uczestnik kursu ma za zadanie swobodnie połączyć ze sobą treści na dany temat i stworzyć z nich narrację cyfrową.

4) Podział uczestników na grupy i stworzenie narracji złożonej z różnorodnych mediów na wybrany temat przy pomocy edytora on-line. Każda grupa ma również za zadanie napisanie prostego tekstu i prezentacji multimedialnej przy pomocy narzędzi umożliwiających sieciową współpracę. Ostateczne wyniki prac w grupach zamieszczone zostaną na ich wcześnie stworzonych blogach.

5) Uczestnik ma za zadanie przetworzenie znalezionych i przygotowanych wcześniej rozbudowanych kolekcji treści medialnych złożonych ze zdjęć, grafiki, filmów i dźwięku. Pomoc prowadzącego w razie potrzeby.
Później podział na grupy i stworzenie prostych filmików przez uczestników grupy z przetworzonych, znalezionych materiałów.

6) Najpierw demonstracja skanowania książki, gazety i zdjęcia przez prowadzącego, następnie samodzielna próba uczestników digitalizowania treści analogowych.

7) Wprowadzenie przez prowadzącego kurs do obsługi programów specjalistycznych, następnie nauka samodzielnego obsługiwania narzędzi do synchronicznego prezentowanie treści, asynchronicznego prezentowania treści oraz prowadzenia zbiorowej komunikacji on-line z dźwiękiem i wideo.

8) Praca w internecie. Uczestnicy mają za zadanie wyszukanie w internecie „co to jest dziennikarstwo obywatelskie?”, a później opowiedzenie własnymi słowami na pytanie.

9) Tworzenie prostych archiwów cyfrowych.

10) Podsumowanie kursu. Podzielenie się wrażeniami i zdobytą wiedzą.

POMOCE NAUKOWE:
-zastosowanie komputerów stacjonarnych
-tablice interaktywne
-rzutnik oraz projektor
-internet

METODY:
-praca w grupach
-dyskusje, wykłady
-wystąpienia na forum grupy
-praktyczne zastosowanie komputerów (działania na programach specjalistycznych, tworzenie prezentacji, filmów, narracji)
-krótkometrażowe filmy edukacyjne


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz