Temat 2- Relacje w środowisku medialnym
Czas realizacji- 5 godzin
CEL- Uczestnik zna relacje zachodzące w środowisku medialnym
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1) Dba o własny wizerunek,
• umie wskazać elementy wizerunku on-line, zarówno swojego,
jak i innych osób.
• umie dołączyć do wybranej społeczności
• uczestniczy w życiu społecznościowym, tworząc swój
wizerunek; np. uczestniczy w kołach hobbistycznych, zapisuje się do
stowarzyszeń on-line, poddaje się terapiom internetowym
• rozumie różnice pomiędzy światem rzeczywistym, a mediami
•zdaje sobie sprawę z
powiązań między światem rzeczywistym, a mediami; np. tworząc profil na portalu
społecznościowym dba przy tym o własny wizerunek ponieważ wie, że może to
zadecydować o jego karierze.
2) Wie jak komunikować się w sieci.
• wie, że anonimowość w sieci jest często pozorna. Zdaje
sobie sprawę, że każdy jego ruch może być odtworzony.
• wie, że swoim zachowaniem nie wolno ranić innych i w
procesie komunikacji nie dopuszcza się zachowań nieakceptowanych społecznie;
np. prowokowanie kłótni, używanie obelg, trollowanie itp.
• umie zachowywać się w sposób asertywny i skutecznie
komunikować się w środowisku medialnym
• umie wyróżniać komunikaty kłamliwe, propagandowe, mające na
celu manipulację
• rozumie różnice pomiędzy komunikacją formalną a nieformalną
• wie, jak znaleźć w sieci osoby, które podzielają jego
zainteresowania, i umie się z nimi komunikować
3) Zna otoczenie w środowisku medialnym
• umie posługiwać się nowymi technologiami
• umie aktywnie uczestniczyć w wybranych społecznościach
on-line
• zna zasady bezpieczeństwa i higieny korzystania z mediów
• umie kształtować swoje relacje przez media tak, by nie
zaburzały one relacji bezpośrednich
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1)
Wprowadzenie do tematu. Przedstawienie uczestnikom podstawowych relacji
zachodzących w środowisku medialnym.
2)
Uczestnik bierze udział w wykładzie na temat wizerunku, prezencji oraz
manier. Uczy się jak dbać o własny wizerunek (strój, makijaż, postawa ciała). W
trakcie wykładu zostają wykorzystane komputery przenośne, gdzie każdy tworzy
własny idealny strój. Uczestnicy zostają następnie podzieleni na grupy, gdzie
wypisują na arkuszach papieru różnice między światem rzeczywistym, a mediami, a
nastepnie prezentują się na forum.
3)
Kursanci oglądają film na temat anonimowości w sieci. Poznają pojęcie
takie jak trollowanie. Biorą udział w scenkach tematycznych. Umieją w sposób
jasny, konkretny, otwarty i szczery wyrażać swoje opinie, chęci, potrzeby i
uczucia, a także odrzucać propozycje mogące stanowić zagrożenie.
4)
Nauka pisania listów formalnych i nieformalnych oraz obsługa
elektronicznej skrzynki pocztowej. Uczestnicy dostają książkę o
najpopularniejszych grupach dyskusyjnych, forach oraz portalach
społecznościowych (zapisują się w trakcie na wybrane)
5)
Uczestnik poznaje otoczenie w środowisku medialnym. Próbuje uczestniczyć
w wybranych przez siebie szybciej portalach społecznościowych oraz kreuje
własny wizerunek. Zostaje przedstawiona prezentacja o zasadach bezpieczeństwa i
higieny korzystania z mediów. Ogólne podsumowanie tematu oraz przedstawienie
własnych wrażeń na temat kursu.
POMOCE NAUKOWE:
-zastosowanie komputerów stacjonarnych
oraz komputerów przenośnych
-tablice interaktywne
-rzutnik oraz projektor
-arkusze brystolu, długopisy, flamastry
-przenośne klawiatury
METODY:
-praca w grupach czteroosobowych
-dyskusje, wykłady
-wystąpienia na forum grupy
-praktyczne zastosowanie komputerów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz