wtorek, 22 stycznia 2013

Scenariusz II- Edukacyjne zastosowanie komputerów


Temat 2- Relacje w środowisku medialnym
Czas realizacji- 5 godzin

CEL- Uczestnik zna relacje zachodzące w środowisku medialnym

CELE SZCZEGÓŁOWE:

1)       Dba o własny wizerunek,
• umie wskazać elementy wizerunku on-line, zarówno swojego, jak i innych osób.
• umie dołączyć do wybranej społeczności
• uczestniczy w życiu społecznościowym, tworząc swój wizerunek; np. uczestniczy w kołach hobbistycznych, zapisuje się do stowarzyszeń on-line, poddaje się terapiom internetowym
• rozumie różnice pomiędzy światem rzeczywistym, a mediami
 •zdaje sobie sprawę z powiązań między światem rzeczywistym, a mediami; np. tworząc profil na portalu społecznościowym dba przy tym o własny wizerunek ponieważ wie, że może to zadecydować o jego karierze.

2)       Wie jak komunikować się w sieci.
• wie, że anonimowość w sieci jest często pozorna. Zdaje sobie sprawę, że każdy jego ruch może być odtworzony.
• wie, że swoim zachowaniem nie wolno ranić innych i w procesie komunikacji nie dopuszcza się zachowań nieakceptowanych społecznie; np. prowokowanie kłótni, używanie obelg, trollowanie itp.
• umie zachowywać się w sposób asertywny i skutecznie komunikować się w środowisku medialnym
• umie wyróżniać komunikaty kłamliwe, propagandowe, mające na celu manipulację
• rozumie różnice pomiędzy komunikacją formalną a nieformalną
• wie, jak znaleźć w sieci osoby, które podzielają jego zainteresowania, i umie się z nimi komunikować

3)       Zna otoczenie w środowisku medialnym
• umie posługiwać się nowymi technologiami
• umie aktywnie uczestniczyć w wybranych społecznościach on-line
• zna zasady bezpieczeństwa i higieny korzystania z mediów
• umie kształtować swoje relacje przez media tak, by nie zaburzały one relacji bezpośrednich


 PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1)       Wprowadzenie do tematu. Przedstawienie uczestnikom podstawowych relacji zachodzących w środowisku medialnym.

2)       Uczestnik bierze udział w wykładzie na temat wizerunku, prezencji oraz manier. Uczy się jak dbać o własny wizerunek (strój, makijaż, postawa ciała). W trakcie wykładu zostają wykorzystane komputery przenośne, gdzie każdy tworzy własny idealny strój. Uczestnicy zostają następnie podzieleni na grupy, gdzie wypisują na arkuszach papieru różnice między światem rzeczywistym, a mediami, a nastepnie prezentują się na forum.


3)       Kursanci oglądają film na temat anonimowości w sieci. Poznają pojęcie takie jak trollowanie. Biorą udział w scenkach tematycznych. Umieją w sposób jasny, konkretny, otwarty i szczery wyrażać swoje opinie, chęci, potrzeby i uczucia, a także odrzucać propozycje mogące stanowić zagrożenie.

4)       Nauka pisania listów formalnych i nieformalnych oraz obsługa elektronicznej skrzynki pocztowej. Uczestnicy dostają książkę o najpopularniejszych grupach dyskusyjnych, forach oraz portalach społecznościowych (zapisują się w trakcie na wybrane)


5)       Uczestnik poznaje otoczenie w środowisku medialnym. Próbuje uczestniczyć w wybranych przez siebie szybciej portalach społecznościowych oraz kreuje własny wizerunek. Zostaje przedstawiona prezentacja o zasadach bezpieczeństwa i higieny korzystania z mediów. Ogólne podsumowanie tematu oraz przedstawienie własnych wrażeń na temat kursu.

POMOCE NAUKOWE:
-zastosowanie komputerów stacjonarnych oraz komputerów przenośnych
-tablice interaktywne
-rzutnik oraz projektor
-arkusze brystolu, długopisy, flamastry
-przenośne klawiatury

METODY:
-praca w grupach czteroosobowych
-dyskusje, wykłady
-wystąpienia na forum grupy
-praktyczne zastosowanie komputerów



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz